Informatie voor schoolbesturen die vanaf 16 december nog een mandaatformulier fietslease indienen

Na het indienen van het mandaatformulier, dient het o2o-onboardingsteam de school nog door een opstartprocedure te loodsen. 

Dit heeft normaal een doorlooptijd van meer dan twee weken. 
Bijgevolg zullen besturen die vanaf maandag 16 december hun mandaatformulier indienen pas in januari hun onboardingprocedure kunnen finaliseren.   

Belangrijk om weten is dat de intentieverklaring ingediend moet zijn vóór 31/12/2024 indien een geïnteresseerd, vastbenoemd personeelslid een fiets wil leasen in 2025. 
De onboarding kan dan in januari na een deugddoende en verdiende kerstvakantie nog met een gerust gemoed verder afgewerkt worden. 

Moet het personeelslid dat een intentie indiende een fiets bestellen?
Neen, er is geen verplichting tot het bestellen van een fiets. Zonder bestelling in de loop van het leasingjaar vervalt het flexbudget. Het bestuur moet bijgevolg geen melding doen bij AGODI/AHOVOKS.
Een bestuur kan van dit algemeen principe afwijken en een verplichte bestelling opnemen in haar regeling voor fietsleasing.

Kan het personeelslid de intentie intrekken?
Ja, zolang geen fiets werd besteld. In dat geval vervalt het flexbudget en ontvangt het personeelslid de volledige netto eindejaarstoelage. Het bestuur moet geen melding doen bij AGODI/AHOVOKS.
Het bestuur bepaalt zelf of het haar personeelsleden vraagt om het intrekken van hun intentie formeel te melden tegen een bepaalde datum in het leasingjaar. Dat kan nuttig zijn om het overzicht te behouden.

in Doko
Ann Walterus 13 december, 2024
Labels
Onze blogs
Archief
Onze DOKO beurs komt eraan
Schrijf snel in!