Fietslease


         
         Een raamovereenkomst 
        voor het leveren van fietsen voor personeelsleden 
        op basis van operationele lease


        Nieuwsblog

        Bekijk hier de kick-off webinar voor personeelsleden

        Het Webinar van14 november:  De presentatie vind je hier. Filmpje vind je op onze blog  Opname Webinar RO Fietslease | DOKO

        Agodi: omzendbrief 18/10/24  + FAQ

        Simuleer je flexbudget (of bekijk eerst het filmpje) via Mijn Onderwijs Personeel

        Agodi: Fietsleasing: info voor besturen

         

        De 4/11/2024 tot 3/11/2028

        Looptijd van 4 jaar  
         
         

         

         

         

        open raamovereenkomst
           
        Meer info over open raamovereenkomsten

        De opdracht werd gegund aan O2O BV, FARMANSTRAAT 40, 9000 GENT;  KBO 0647.825.178


                  Werkgever/ schoolbestuur


                   Fietsleasing, wat is dat?
                  Fietsleasing is een populair extralegaal voordeel waarbij werknemers een fiets huren via hun schoolbestuur - voor 36 of 48 maanden. Medewerkers kunnen kiezen om een fiets te financieren met hun bruto eindejaar toelage, dus voor aftrek van belastingen en RSZ. Zo komt er een interessant budget vrij om te spenderen aan een fiets. 
                  Naast het fiscaal voordeel genieten werknemers ook van een all-in-leaseformule met dekkingen, onderhoudsbudget en accessoires.
                  Wat is de rol van het bestuur?

                  Besturen in het onderwijs krijgen de mogelijkheid om fietsleasing aan te bieden aan een fiscaal en sociaal gunstregime. Dat is geen verplichting. Het bestuur dat fietsleasing aanbiedt, onderneemt volgende acties:

                  - Het gaat binnen de raamovereenkomst een deelopdracht aan met O2O om fietsen ter beschikking te stellen aan haar personeelsleden. Het bestuur is ‘de leasingnemer’ waaraan de fietsleasingmaatschappij de leasingkost factureert.
                  Ze tekent hiervoor in op de raamovereenkomst van DOKO waar de leasingkost 1x per jaar zal gefactureerd worden in december zodat scholen niet hoeven te prefinancieren.

                  - Het stelt een fietspolicy op voor fietsleasing waarmee het personeelslid akkoord moet gaan, als het een fiets wilt bestellen. Deze regeling is vastgelegd na onderhandelingen in het bevoegde lokaal comité.
                  Katholiek Onderwijs Vlaanderen zal samen met O2O een model-fietspolicy ter beschikking stellen. 

                  - Het maakt de gegevens aan AGODI/AHOVOKS over om de fietsleasing geldelijk te verwerken bij de berekening van de eindejaarstoelage.
                  Het bestuur moet de intentieverklaring, d.i. de schriftelijke bevestiging van het personeelslid om het opgegeven bedrag als flexbudget te willen inzetten waarop de eindejaarspremie betrekking heeft begint te lopen, doorgeven aan Agodi (pas 2de semester 2025) .


                   Hier kan je het model van fietspolicy  en intentieverklaring downloaden.


                  Werknemer / leerkrachten



                   Hoe bestellen?
                  Zie stappenplan 'Route naar je droomfiets'
                  Onderhoudspakket
                  Onderhoud en herstellingen
                   Pechbijstand
                  Pechbijstand
                  voorwaarden en service
                  zie website  voorwaarden en servicefiches 

                  Via deze link krijg je toegang tot myo2o Biker. 

                  Via myo2o Biker krijg je toegang tot de simulatietool om het nodige budget voor een fiets te simuleren, dat je nadien kan overnemen op je intentieverklaring. 
                  Heb je je definitieve fietskeuze gemaakt? Dan kan je via deze weg eveneens je fiets bestellen. 

                  De eerste keer dat je naar de tool gaat, zal je eerst een account moeten aanmaken. 
                  Klik hiervoor op de link onder de log in-knop.

                   
                  Er zal gevraagd worden naar een bedrijfslogincode. Die logincode kan je verkrijgen via je directie of schoolbestuur. 



                  Hoe inschrijven

                  Door het  mandaatformulier online te ondertekenen. Vanaf het ogenblik dat Doko het ondertekende mandaat ontvangt, brengen wij de leverancier op de hoogte en kun je aansluitend starten met de bestellingen binnen deze raamovereenkomst.  

                  Let op: De Raad van Bestuur van het betrokken schoolbestuur moet vooraf beslissen om af te nemen van de raamovereenkomst en moet in die schriftelijke beslissing haar strategisch inkoper(s) machtigen om het mandaatformulier te ondertekenen.


                   Contactgegevens Leverancier
                   

                  Contact
                  directies en schoolbesturen

                  Vragen op niveau van de 

                  raamovereenkomst:
                   sanne.de.meyere@o2o.be
                  publicsector@o2o.be

                  Contact
                  leerkrachten/werknemers

                  Algemeen: support@o2o.be 

                  • Vragen over een actief contract: 
                      services@o2o
                  • 09 296 40 12

                  Adres 
                  leverancier

                  Farmantstraat 40

                   Contactgegevens Doko

                   

                  Bedrijfsteam

                  Ann Walterus

                  ann.walterus@katholiekonderwijs.vlaanderen

                  02 507 06 79

                   


                  Gino Broeckhoven

                  gino.broeckhoven@katholiekonderwijs.vlaanderen

                  02 507 07 11



                  Ook interesse in een andere raamovereenkomst? Overzicht