Bring Your Own Device
Een Vlaanderenbrede raamovereenkomst voor de aankoop en huur van
voor scholen (huur en eventuele overname na huur) met all-in onderhoudscontract

Nieuwsblog
Nieuwsbericht 21 april 2022
21/4/2022 tot 20/04 /2026 (4 jaar)
looptijd van 2 + 1 + 1
het gepubliceerde
bestek 'administratieve en contractuele bepalingen'
het gepubliceerde bestek 'technische bepalingen'
Het bestek voorziet een gemengde bestelwijze die bepaalt bij welke leverancier scholen kunnen bestellen.
DOKO wenst de scholen met deze techniek keuzevrijheid te bieden tussen de gekozen leveranciers, binnen de grenzen van de wetgeving overheidsopdrachten.
De deelopdrachten die binnen de raamovereenkomst worden gesloten door de deelnemende klanten hebben
eveneens een looptijd van 2+1+1 jaar, te rekenen vanaf de datum van sluiting van de deelopdracht.
voordelen uitvoering
Samenvatting van kwaliteit, diefstal- brandverzekering en accidental damage bij de verschillende inschrijvers.
Cascade
- Kan alleen tijdens het 1ste jaar: van 21/04/2022 tem 20/04/2023. De prijs- kwaliteit weegt hier door.
- In de inventaris vind je de modellen en alle prijzen voor koop, huur door leerling en huur door school (excl btw)
- Alleen voor de configuraties die voldoen aan de technische specificaties van de beschreven modellen uit de inventaris
- Leverancier geeft offerte/vraagt bevestiging OF laat weten aan de besteller dat hij de gevraagde conforme toestellen niet kan leveren. Dan kun je naar de volgende uit de rangschikking.
- Indien een school wilt bestellen bij de tweede (of eventueel derde, enz.) gerangschikte inschrijver, moet de school verplicht motiveren.
- voorbeeld 'cascade'
Mini-competitie
- Scholen kunnen bestellen puur op basis van prijs. Dan dien je een mini-competitie te organiseren, waarbij de minimum technische eisen van het bestek (deel III) gelden.
- Dit is een soepele procedure waarbij de deelnemers binnen het betreffende perceel de kans krijgen om een lagere prijs voor te stellen dan de prijs die ze hebben aangeboden voor de raamovereenkomst in haar geheel.
- We benadrukken dat de leveranciers enkel een lagere prijs kunnen voorstellen dan de prijs uit hun offerte voor de raamovereenkomst.
Dit laat de scholen toe om mogelijk nog bijkomende kortingen te bedingen.
- Alle leveranciers moeten gelijktijdig bevraagd worden met een Excel formulier
-
uiterste datum voor offerte,
-
eigen offerteformulier is mogelijk maar moet alle gegevens van het Excel formulier bevatten,
-
enkel opvragen gunningscriterium 'prijs' ; de minimum technische eisen zijn bepaald door Doko
-
laagste totaalprijs wint
-
alle opdrachtnemers op de hoogte stellen van de gunning via een sluitingsbrief die alle noodzakelijke info bevat.
Perceel 1
Windows laptops
Let op: Bij mini-competitie bevraag je alle leveranciers gelijktijdig (link Excel)
De opdracht werd gegund aan de volgende deelnemers:
Rangschikking |
deelnemers
|
Inventarisprijzen excl btw |
1 | Signpost Belgiƫ bv | inventarisprijzen Signpost |
2 |
The Rent Company BV
|
inventarisprijzen Rent Company |
3 |
Econocom Products &
Solutions Belux NV
|
inventarisprijzen Econocom |
4 |
Eurosys NV
|
inventarisprijzen Eurosys |
Perceel 2
Chromebooks
Let op:
Bij mini-competitie bevraag je alle leveranciers gelijktijdig (link Excel)
De opdracht werd gegund aan de volgende deelnemers:
Rangschikking |
deelnemers
|
Inventarisprijzen excl btw |
1 | Signpost Belgiƫ bv |
inventarisprijzen Signpost
|
2 |
The Rent Company BV
|
inventarisprijzen Rent Company
|
3 |
Econocom Products & Solutions Belux NV |
inventarisprijzen Econocom
|
Perceel 3
tablets iOs (iPads)
Let op:
Bij mini-competitie bevraag je alle leveranciers gelijktijdig (link Excel)
De opdracht werd gegund aan de volgende deelnemers:
Rangschikking |
deelnemers
|
Inventarisprijzen
excl btw
|
1 | Econocom Products & Solutions Belux NV |
inventarisprijzen Econocom
|
2 |
Lab9 Pro NV
|
inventarisprijzen Lab 9
|
Hoe Inschrijven
Door het mandaatformulier digitaal te ondertekenen. Wij brengen de leveranciers op de hoogte en dan kun je aansluitend contact opnemen met de leverancier(s) en bestellen binnen deze raamovereenkomst. Let op: er zijn 2 bestelmanieren. Je dient de juiste procedure te volgen (zie hierboven cascade en mini-competitie).
Contactgegevens leveranciers
Signpost
Windows laptops
Chromebooks
-
Wolfsakker 5a 9160 Lokeren
- Tel: 0472/09.17.73
- E-mail: Birger@signpost.eu
- Contactpersoon: Birger Verfaille
The Rent Company
Windows laptops
Chromebooks
- Staatsbaan 215, 3120 Lubbeek
-
Tel:
+32 2 588 96 41
- E-mail: DOKO@rentcompany.be
- Contactpersoon: Hannah Govaerts
Econocom
Windows laptops
Chromebooks
iPads
-
Bastion toren, 21st flr, Marsveldplein 5, Brussel
-
Tel: 02 790 91 11 en 0472 60 74 86
- E-mail: jense.fontyn@econocom.com
- Contactpersoon: Jense Fontyn
Lab 9
iPads
- Dumolinlaan 5, 8500 Kortrijk
- Tel: 056 25 55 11
- E-mail: education@lab9pro.be
- Contactpersoon: Zeno Verschaeve
Eurosys
Windows laptops
- Centrum Zuid 1527a, 3530 Houthalen
- Tel: 011 24 69 25
- E-mail: ruben.janssen@yes.be
- Contactpersoon: Ruben Janssen